Recenzie “Prințesa de hârtie” de Erin Watt

Uneori am nevoie de o lectură lejeră, dar antrenantă, iar “Prințesa de hârtie” respectă cu strictețe acestă rețetă. M-am îndrăgostit de eroina romanului, un personaj transparent, dar extrem de puternic.

Duetul de scriitoare ce “activează” sub pseudonimul Erin Watt croiesc o poveste cu lipici la cititori, în mijlocul căreia o descoperim pe Ella. Tiparul este unul comun, fata săracă ajunge să trăiască în lux și este moștenitoarea unui imperiu, apoi degetele celor două autoare trec peste tipar, îl pictează în culori vii și transformă povestea într-un roller coaster de trăiri.

E nouă fără un minut, iar ceasul ăsta nu arată niciodată ora greșită. E, probabil, cel mai scump obiect pe care îl am. Mama a zis că a fost al tatei. În afară de spermă, e singurul lucru pe care l-a lăsat în urmă.

Ella a avut o viață dificilă, a dus o luptă crâncenă pe care a câstigat-o, dar urmele i-au rămas adânc în suflet. S-a maturizat rapid, a crescut fără tată și a văzut cum mama ei se stinge în chinuri. Au urmat ani în care a fost mereu pe fugă, și-a purtat singură de grijă și a lucrat ca dansatoare la bară pentru a se întreține și a se duce la școală.

Totul se schimbă pe când Ella avea 17 ani și în viața ei apare Callum Royal, un domn misterios, dar bogat, ce susține că îi este tutorele legal. Alege să nu îl creadă și își pregătește bagajul să fugă, însă ajunge aproape dezbrăcată purtată pe umăr de Callum și dusă cu forța spre casa Royal.

Pe noul teritoriu, tânăra se lovește de cei cinci baieți Royal care nu fac decât să o necajească din dorința de a dispărea din viața lor, considerând că este acolo doar pentru a profita de banii și posibilitățile familiei. Baieții îi fac viața grea atât acasă, dar și la școală, unde este umilită datorită trecutului ei. Trece peste toate isprăvile fraților și își da seama ca între ură și dragoste este o limită sensibilă…

Asta nu va fi niciodată casa mea. Eu nu mă potrivesc în această splendoare, eu vin din mizerie. Asta e ceea ce știu. Cu asta mă simt confortabil, pentru că mizeria nu te minte. Nu se prezintă într-un ambalaj frumos. Este ceea ce este.

“Prințesa de hârtie” de Erin Watt mi-a plăcut foarte mult, am urmărit cu mare atenție evoluția personajului Ella și felul în care interactionează cu celelalte personaje. Cartea este scrisa la persoana I, din perspectiva eroinei, astfel este ușor de citit și ușor de empatizat cu trăirile personajelor. Te atrage de la prima pagină, iar deznodământul îți taie picioarele.

Putem spune că “pilda” ascunsă în “Prințesa de hârtie” de Erin Watt este că banii nu pot cumpăra fericirea și nici nu o întrețin.

P. S. These Royals will ruin you!